Pentum Entreprenad är ett entreprenad- och fastighetsbolag med säte i norra Sverige.
Logotypen bygger på en isometrisk vy av ett rätblock som symboliserar en byggsten, ett element, eller ett hem.
Tillsammans med bokstaven P i negativ framställning och en framåtsträvande pil utgör de Pentum Entreprenads symbol.
Den underliggande strukturen - ett geometriskt system av horisontella, vertikala och diagonala linjer.
Grafiska element extraheras från logotypen för att användas i marknadsföringssyfte och skapa en stark igenkänningsfaktor.
Pentums blågröna primärfärg är ett genomgående element i marknadsföringsmaterial.
De grafiska elementen utgörs av bokstäverna i företagsnamnet och är konstruerade i samma stil som Pentums logotyp.
Utsnitt angående färger från Pentum Entreprenads grafiska manual. Röda accentfärger har valts för att användas i utmärkande syfte i grafiskt material.
Pentum Entreprenads hemsida har utvecklats med en stark förankring i den framarbetade grafiska manualen. Genom att använda tydliga och stilrena designelement har skapas en känsla av exklusivitet och pålitlighet.
Hemsidans färgschema, typografi och grafiska element har anpassats för att harmonisera med företagets varumärke. Genom att använda designelementen som återfinns i den grafiska manualen, skapas en enhetlig upplevelse för besökare och befintliga kunder.
Besök Pentum Entreprenads hemsida på www.pentum.se
Process för framställning av logomark.