Trients är ett svenskt företag som strävar efter att ge alla barn en optimal start i livet. De arbetar på global nivå med marknadsföring, underhåll och försäljning av programvara som underlättar beräkning av individanpassad näring till för tidigt födda spädbarn.
Den framtagna logotypen illustrerar ett hjärta och, vid närmare anblick, en abstraktion av en barnvagn. Formspråket anspelar på vård och medicin och tillsammans med den blåa färgen ger den ett intryck av liv och kraft.
Logotypens linjestruktur.
Trients visuella identitet har en avskalad och enhetlig framtoning som lämpar sig väl med företagets verksamhetsområde.
Utsnitt ur Trients programbroschyr.
Den avskalade färgprofilen med den blåa accentfärgen tillåter komplex data att presenteras på en stilrent och tydligt sätt.
Bildspråk, typografi och färger samspelar väl och tillåter varierande kompositioner av presentationsmaterial.
Roll-up.
En uppsättning ikoner i enlighet med Trients visuella identitet.

Andra projekt

Back to Top